středa 2. července 2008

Kuala Lumpur

Ráno dne 22. června jsme dorazili vlakem do Kuala Lumpur. Jelikož jsme chtěli jít na dvojčata Petronas Twin Towers, tak jsme po snídani zamířili pro lístky. Prodávají se od půl deváté a dávají je jen pro určitý počet lidí (myslím že 1400 denně), takže čím dřív člověk přijde, tím líp. My jsme dorazili kolem půl a už tam bylo několik set lidí. Ve frontě jsme byli asi dvě hodiny, ale nakonec jsme měli lístky na večer. Pak jsme se ubytovali v hostelu a odpoledne jsme vyrazili k budhistické jeskyni Batu Caves za městem. Bylo tam plno opic podél schodů k jeskyni a báli jsme se, že nám něco vezmou, což turistům dělali často. Večer jsem potom šli na prohlídku dvojčat. Pouští se jen do poloviny, kde je spojovací most. Jsou to nejvyšší dvojčata na světě, před pár lety to byly nejvyšší budovy vůbec. Pak jsme se šli navečeřet a projít městem. Druhý den jsme vyrazili do KL Lake Gardens, kde jsou různé parky. My jsme šli do orchideového a do motýlího. Potom jsme šli do města, kde jsme se projeli jednokolejkou - Monorail. Večer jsme šli kolem dvojčat na Kuala Lumpur Tower, odkud byl hezký pohled na město. Jelikož jsme neodhadli cestu, tak jsme se i svezli taxíkem (smlouvali jsme na ceně, tak nás první nevzal). Druhý den nám jel po poledni bus do Melaky, malajského města mezi KL a Singapurem. Dopoledne jsme šli jen nakoupit nějaké suvenýry na trh, kde jsem poprvé smlouvala a pak jsme odjeli do Melaky (bus byl dost pohodlný, plno místa na nohy, ne jako u nás).