pondělí 17. listopadu 2008

Christchurch, Kaikoura

V sobotu (15.11.) jsem odjela z Lake Tekapo do Christchurch na jednu noc (už jsem tady byla předtím). Šla jsem do botanické zahrady (Christchurch je proslulé jako město zahrad) a jelikož byla sobota, tak tam bylo celkem dost lidí, ale bylo tam hezky. Pak jsem nakoupila nějaké suvenýry no a pak jsme šli s naším řidičem a pár lidma do mexické restaurace a potom ještě do nějakého klubu.

V neděli (16.11.) jsem jela do Kaikoury, opět na jednu noc. Je to místo významné hlavně mořskou zvířenou, takže se sem jezdí pozorovat velryby, delfíni (včetně plávání s nimi), tuleni (taky se s nimi plave). Už než jsem odjela na Zéland, tak jsem si tady chtěla zaplavat s delfínama. Pak jsem si ale říkala, že to nechám až na Severní ostrov v Bay of Islands, že bude víc teplo. No ale náš řidič mi řekl, ať to udělám tady, že to je nejlepší místo a jedna holka mi pak řekla, že v Bay of Islands to s těma delfínama není tak horké. Takže jsem se nakonec na poslední chvíli rozhodla to uskutečnit tady a udělala jsem dobře. Kaikoura je opravdu nejlepší místo na plavání s delfíny na NZ a i jedno z nej na světě. Rychle jsem se ubytovala v hostelu, popadla plavky a ručník a jelo se na delfíny. Vyfasovali jsme neopreny, ploutve, šnorchl a brýle, shlédli instruktážní video a jelo se busem k lodi. Bylo nás asi jen deset a většina lidí z Magic Busu, takže to bylo dobrý. Ještě jsem si koupila foťák na focení pod vodou, protože to se prostě musí zachytit přímo ve vodě. Plavání probíhá následovně: jede se lodí do místa výskytu delfínů, zatroubí klakson, že můžeme skočit do vody a pak, až žádní delfíni nejsou v okolí, tak zatroubí klakson, že se máme vrátit a přesuneme se do jiného místa. Náš řidič se předtím chlubil, že měl takovéto ponory tři, že někdy lidi mívájí i jen jeden. No my jsme jich měli asi pět nebo šest. Ten první byl trochu kritický. Nikdy jsem nešnorchlovala a nemohla jsem si zvyknout na představu dýchání jen šnorchlem s hlavou pod vodou. Ale pak už to bylo v pohodě. Bylo to parádní, delfíni plavali všude kolem, třeba jen deset dvacet centimetrů pod vámi (ale nepodařilo se mi jich dotknout). Vždycky když propluli tahkle blízko, tak jsem z toho byla na větvi, že si plavete v moři a delfíni jsou všude kolem a tak blízko. Trochu jsem zápasila s tím podvodním foťákem, tak snad z toho budou nějaké fotky. Potom až skončilo plavání s delfíny, tak jsme se ještě vydali na jejich pozorování. Bylo jich všude kolem plno, skákali nad vodu, takže taky super. Mimochodem to jsou tzv. dusky dolphins (tmaví delfíni), kteří jsou typičtí skákáním nad vodu. Do hostelu jsem se dostala kolem pěti a Esther mi doporučila jít tříhodinový track kolem poloostrovu Kaikoura, tak jsem jen popadla nějaké jídlo a šla ještě na „procházku“. Byla tam kolonie tuleňů (jeden opravdu blízko - viz fotky) a celkově jich tam bylo hodně. Nakonec jsem dorazila zpět do hostelu v devět, protože jsem cestou potkala jednu holku z plavání s delfíny a šly jsme ještě na výhledové místo na Kaikouru a západ slunce. Byl to pěkně nabitý den.

Fotky jsou tady

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.