neděle 17. srpna 2008

Ski trip, Paua

O víkendu jsme byly s Toroou na Ski tripu neboli na horách. Našim cílem bylo středisko Cardrona v Jižních Alpách (1670 m) nedaleko Queenstownu. Vyrazili jsme v pátek odpoledne a asi po pěti hodinách jízdy jsme dorazili do Queenstownu do ubytovacího zařízení Queenstown Lodge. Pokoje byly po čtyřech a každý měl vlastní koupelnu. Museli jsme vstávat už v šest ráno, jelikož snídaně byla o půl sedmé a vyráželo se v sedm. Cardrona je totiž asi hodinu jízdy od Queenstownu, ale stejně jsme tam vždycky jeli dýl, protože autobus přece jen není auto a dlouhé stoupání po serpentinách mu dávalo zabrat. Počasí nebylo teda nic moc. V sobotu dost foukalo a do toho trochu sněžilo. Až asi poslední dvě hodiny bylo konečně hezky. V neděli to naopak vypadalo ze začátku, že bude pěkně, ale nakonec byla pěkná mlha. Ale i tak se to dalo. Celkem jsem si zasnowboardovala, i když první den jsem se do toho dostávala dost pomalu. Akorát mě pěkně štvaly gatě (půjčené od školy), pořád mi padaly, tak jsem měla sníh i za nima. Rukavice nepůjčovali, tak jsem si musela koupit - v Kmartu za 8 NZD (asi 90 Kč, pánské) a ještě čepici za 4 NZD (asi 45 Kč). Jinak tam bylo hodně děcek, kteří nestáli na lyžích ani snowboardu. Všichni se rozhodli učit na lyžích, jen Esther na snowboardu. V neděli jsme jí se Sally (Kanaďanka) pomáhaly. Vzaly jsme ji na velký svah, ale pořád padala a neuměla vstát dopředu, tak pak to nakonec došla pěšky. Ale aspoň se svezla na lanovce. No když to shrnu, výlet byl pěkný, plno sněhu, jen to počasí mohlo být lepší.

Den před tím, než jsme vyrazili na hory, jsem ještě měla kurz Paua Jewellery. Paua je maorský název pro mušli, která se nachází na Zélandu. Vyrábí se z ní různé šperky atd. a v maorských řezbách reprezentuje oči. V kurzu jsme dostali různé kousky paua a další potřeby pro výrobu jednoduchých šperků. Nejdřív jsme si musely vyvrtat do jednotlivých kousků díry, což nebylo nic příjemného. Smrdělo to jako u zubaře, když se vrtá zub, fuj. Nakonec jsme vyrobily přívěsek, náramek a náhrdelník.

Fotky z hor a paua jsou tady

Žádné komentáře: