čtvrtek 25. prosince 2008

Wellinton, Napier

V neděli (23.11.) jsem se trajektem přesunula z Jižního ostrova z městečka Picton na Severní ostrov přes Cookův průliv do hlavního města Wellington. Do Wellingtonu jsem dorazila odpoledne a jelikož byla neděle, tak všechno už bylo zavřené, tak jsem si jen prošla centrum. Druhý den jsem pak zašla mimo jiné do muzea Te Papa, což je národní muzeum Zélandu. Mají tam různé expozice týkající se přírody, kultury, maorů, je tam třeba i simulace zemětřesení, které bylo na Zélandu někdy v 80. letech. Celkem zajímavé muzeum, ale já muzea zas tak moc nemusím, tak mi to nepřišlo až tak něco extra.

V úterý (25.11.) jsem na nastoupila opět do Magic Busu za lehce deštivého počasí a k mému překvapení se tam objevila Paola (Mexičanka), která taky bydlela v Toroe v Dunedinu. To bylo super cestovat s někým známým. Cílem dne bylo město Napier na východním pobřeží. Je proslulé architekturou, především stylem art deco, protože bylo postiženo zemětřesením a pak se to přestavělo v tomto stylu. Na cestě jsme se zastavili v pivovaru Tui (vlastně jen v jejich hospodě u pivovaru), což je oblíbená NZ značka piva (a zároveň je to i NZ pták). V Napier jsme strávily jednu noc, tak jsme si jen odpoledne a večer prošly město.

Fotky jsou tady

Žádné komentáře: